Swimswimswimswimswim.

Sommarens första bad vid festplatsen gick av stapeln idag som planerat.
En farbror sa till mig att vattnet var femton grader, men det tror jag så mycket jag vill på.
Iskallt var det verkligen, usch.
Lite härligt var det dock då det var så himla varmt i luften.
Efteråt var jag allafall glad, sval och skön!
Då låg jag och stekte på en brygga i kanske en halvtimma, samtidigt som jag tjuvkikade lite på Magne och hans kompis som kastade en ölburk och massor med sjögräs på varandra, och en gubbe som visade sig vara en ännu värre badkruka än mig.
Det var mysigt ända tills Birka Paradise kom förbiåkande följ av ett förbannat eländigt "Teddybjörnen Fredriksson" karaokesound, förmodligen framfört av någon medelålders, arbetslös inte så jättenykter finlandssvensk.
När det äntligen blivit tyst igen dröjde det ungefär en bråkdels sekund innan nästa finlandsfärja kom körandes, men på denna spelades "YMCA" framfört av någon som lät ungefär som Christer Sjögren.
Följden av detta blev att mitt tålamod och tidigare så goda humör tog slut, så jag packade ihop mina saker och cyklade hem.

Nu sitter jag här och väntar på mamma och Linnea som borde vara hemma ungefär vilken sekund som helst.

Puss, K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0