29/04-08

Jag har kommit fram till en sak.
Jag älskar covers.
Det spelar nästan ingen roll vilken låt, eller vilket band/vilken artist.
Covers är i stort sett alltid lika härliga.

När man lyssnat på en låt så mycket att man nästan tröttnat på den,
så hittar man samma låt fast med ett annat band,
då blir man ju bara för glad!

Visst finns det ett oräkneligt antal med totalt hemska och misslyckade covers, men det finns utan tvekan minst lika många grymt lyckade, så ha lite överseende med de lite mindre bra varianterna tack.

Anledningen till detta inlägg var att jag satt och lyssnade på Radiohead - Creep, och upptäckte efter lite youtubesurfande att (minst) tre band jag fullkomligt älskar har gjort covers på just den låten.
Bland annat KoRn, och deras cover måste jag påstå är minst lika bra som orginalet!
Jag är kärkärkär i den låten.

Det är sjukt hur lycklig man kan bli av bra musik egentligen.
En sak är iallafall säker,

I love it!

Kommentarer

Skriv något sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0