16/04-08

01. Hur länge har du bloggat?
Lite drygt ett år, dock höll jag till på metrobloggen fram tills för någon månad sedan.

 02. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Minns inte riktigt, men jag vet att jag tyckte det verkade riktigt skojigt o var väldans sugen o prova på det själv.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Designadinblogg.se - haha.

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Det är lite kul o läsa dom faktiskt, känns så otroligt längesedan allt det hände o så.

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Inte så värst många faktiskt, 5 stycken kanske

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Hälften modebloggar/dagboksbloggar, typ

07. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
http://www.blondinbella.se/ - haha jag måste erkänna att jag gillar den.

08. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
http://noerdin.tjejsajten.se/ - är inte jättelik henne precis, men gillar bloggen iallafall

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

De tycker väl inget särskillt

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det hoppas jag.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, det tycker jag nog. Det som är för privat skriver jag i min privata blogg istället.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Alltför privata saker, finns många saker som folk verkligen inte har med och göra.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Bloggar inte alls för det, gör det bara för att det är så skönt o skriva av sig.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej, inte bara genom att läsa en blogg.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det beror väl på vad de bloggar om, men jag är tveksam till att det skulle kunna vara skadligt faktiskt.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar.
Ja, men de är raderade eller redigerade så det är inte mer med det.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Enda nackdelarna jag kommer på är att det tar sådan tid o skriva.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Förhoppningsvis, ja. Jag antar väl att min grammatik och mitt språk har förbättras, men någon större skillnad tror jag nog inte det kommer vara.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Jag vet faktiskt inte.

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det har betytt riktigt mycket faktiskt, i synnerhet min privata blogg. Det har varit riktigt skönt o skriva av sig och sedan är det väldans trevligt o läsa igenom allt man skrev för längesedan.

Kommentarer

Skriv något sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0